четвъртък, 14 септември 2017 г.

Торта "Слънчице"


Тези моето Слънчице имаше малък личен повод, а и замина на далечно пътуване. И тъй като отдавна мрънкаше за торта, направихме заедно една много бърза и лесна торта, защото имаше много багаж за стягане и времето ни притискаше.
Уговорката е другия път да си опечем блатове, но сега минахме с купени от магазина. Пълнежът: резенечета праскови и леко подсладена заквасена сметана.
Много се гордея с глазурата, защото май никога не съм се справяла така добре. Тя се получи така:
2 черни шоколада, стопени на слаб котлон с прясно мляко. Количеството на млякото се оказа тайната на добрата глазура, но за съжаление (или за късмет) беше резултат от грешка и не мога да кажа колко беше. Сипах повече отколкото имах намерение и даже леко се притесних, че много съм я разредила. Да опитам с описание: шоколадът беше начупен на блокчета и сложен в канче с вместимост 500 мл, а млякото почти ги покри.
Бърках с дървено шишче, докато всичко стана на гладък течен шоколад. После бързо изсипах всичко върху тортата в кръг, близо до ръба. После дойде мазането. Поради сравнително рядката консистенция сгъстяването беше бавно и успях да я намажа като истинска, така да се каже. При опитите ми да я загладя красиво се оформиха оси към центъра, което много ми хареса и оттам дойде идеята за слънцето, особено предвид факта, че за поръсване бях приготвила остатъка от жълто-оранжевите стърготини от рождения ден.


Тя беше по друга моя рецепта. Впрочем, най-успешната ми, но за това ще стане дума друг път. Нейната украса е дело на гордия баща, защото аз нямам нерви за такива работи, както неведнъж съм споменавала в празничните си публикации в Приказния блог.
И така, тортата ни не беше връх на сладкарското изкуство, но аз обичам да е бързо, лесно и вкусно и пиша тук за хора като мен :)
Успех, ентусиасти!

Няма коментари:

Публикуване на коментар