петък, 18 август 2017 г.

Сливов пай



Правилно е да кажа "плодов" и за такъв ми е даден, но истината е, че с друго не е така вкусно, както със сливи. Приемлив компромис лично за мен са само кайсиите.
Тази рецепта имам от моята скъпа приятелка Лили и е един от най-вкусните сладкиши, които съм яла през живота си. От Лили имам още една рецепта и тя е за най-вкусните соленки, които... знаете края. И за тях ще стане дума, като ги направя другия път.

Ето рецептата, както ми я даде Лили:

Разбиват се 3 белтъка с 1/3 ч.ч. захар и 3-те жълтъка  - с 2/3 ч.ч. захар. Към жълтъците се прибавя 1 пак. масло - размекнато, 1/3 ч.ч. пр.мляко с 1 разтворен в него бакпулвер, 1 ч.ч. брашно и 1-2 ванилии.
Постепенно се прибавят белъците и още почти 1 ч.ч. брашно - до гъсто кексово тесто, което се разстила в намаслена и набрашнена тава.
Набождат се разполовените като шапчици сливи. Пече се в предварително загрята фурна за около 30-40 минути.

И няколко пояснения от мен: тавичката трябва малък размер. Моята е малко по-голяма от стандартна форма за торта. Освен това е с керамично покритие и не я мажа и набрашнявам.
Обикновено я правя с еднакви сливи, но сега имах изостанали по малко от двата вида, импровизирах и резултатът беше възхитителен. Не само на вид, но и на вкус.
Ето така изглеждаше в тавата веднага след изпичане:


Дано ви е сладко!

Няма коментари:

Публикуване на коментар