сряда, 27 януари 2021 г.

Тирамису


Често споменавам любимата си йенска тавичка за вкусни десерти и закуски. Помня, че някъде се спомена и тирамисуто. Нямах снимки, защото то е повече вкусно, отколкото фотогенично, но (си) обещах следващия път все пак да щракна.
В коронавирусни условия маскарпонето не ми е често подръка, та се очертаваше дълъг период без тирамису, но Съдбата явно бе решила друго.
Преди известно време се оказах пред савойарди на промоция, а в хладилника от седмица отлежаваше емоционално купена кофа сметана, за която нямах план. В магазина нямаше маскарпоне и бях напът да се отчая, когато се сетих, че Гугъл все ще знае нещо по въпроса. Питах "вместо маскарпоне". "Крема сирене", рече той и аз се отправих към касата със съответната кутийка (200г) в количката.
Вкъщи четох малко тук, малко там и накрая сложох кремата с 3-4 лъжици захар (на око) във висока купа и с 1 бъркалка на миксера разбивах на ниска скорост до пухкава хомогенна маса. Добавих 200-250г заквасена сметана (на око) и продължих разбиването до пълно изглаждане, без да прекалявам. Оставих в хладилника да си поеме добре захарта и по някое време пуснах 2 кафета за савойардите. Охладих ги набързо във фризера, защото не се бях сетила да си оставя време за нормално изстиване и извадих йената.
Топват се бързо и двустранно бишкотите в кафето, изсипано за удобство в широка купа. Нареждат се плътно на дъното. Наклепва се отгоре половината крем. Още ред бишкоти, потопени в кафе и се покрива плътно с останалия крем. Поръсва се обилно с натурално какао. Спи в хладилника. Буон апетито! ;)
---

По някаква причина винаги съм мислела, че тирамису е необикновено сложно за приготвяне нещо, изискващо много време и свръхчовешки умения и търпение. Все неща, каквито не притежавам...
На един аудиоурок една италианска баба ме уплаши до смърт с някакви жълтъци и белтъци, бити до смърт на ръка и прочие... те суровите яйца по принцип ме плашат доста.
Но веднъж промоцията на маскарпоне едикъдеси ме изкуши да купя една кутийка и да се престраша. Четох тук-там и разбрах, че колкото хора - толкова рецепти, а яйцата хич не са задължителни, така че създадох и аз своята рецепта за тирамису:

20-24 бр савойарди
200-250г маскарпоне
200-250г заквасена сметана
Захар на вкус и мъъъничко прясно мляко, за да се маже по-лесно
2 чаше охладено кафе
Натурално какао на поръсване

Няма коментари:

Публикуване на коментар