четвъртък, 10 август 2017 г.

Класика в жанра



Поне в моето семейство това е абсолютната класика при кейковете. Рецептата е наследна от моята баба и нямам представа откъде я имаше тя. Изкушавам се да вярвам, че е от нейната майка. Баба ми има по-млади 2 сестри, 2 дъщери и 3 внучки. И тази рецепта е ценно семейно притежание по цялата женска линия. Не съм голяма кулинарка, обаче с кейк още никой не ме е бил. Конкуренция са ми само майка ми, леля ми и братоведките ми, а напоследък гледам, и дъщеря ми и племенничките...
Безценността на рецептата за нас вероятно е по-скоро емоционална, тъй като тайна няма. И никога не ни се е свидило да я споделяме с други хора.
Лично аз много импровизирам върху нея и от години не я бях изпълнявала точно в този вид. Но днес я направих и реших да стартирам с нея блога, който отдавна съм замислила.
Не съм по подробните обяснения и снимките на етапите от каква да е дейност. Вярвам, всеки знае как изглеждат яйцата и захарта и как се включва миксерът. Така че просто ще изредя съставките по реда, в който влизат в купата за разбиване.

Ето ги:

3-4 яйца
1 ч.ч. захар
1/2 до 3/4 ч.ч. олио
1 ч.ч. кисело мляко
1/2 ч.л. сода за хляб
2 ванилии
2 и 1/2 ч.ч. брашно
2-3 с.л. неподсладено какао

Разбира се, содата се "гаси" в киселото мляко. Олиото е според както предпочитате кейка. Аз го правя с по-малко олио, за да е по-въздушен и напукан. Ако обичате мазничко и се гони идеален външен вид - нека е повечко. Какаото се добавя в малка част от тестото и тази именно част се насипва като среден слой, за да стане шарката. Естествено, може да се пропусне, ако някой хич не обича какао. Или да се завиши, ако - като мен, обичате да е по-шоколадово.

Ето така изглеждаше моят кейк веднага след изпичането:


И така след като го извадих от формата за печене:


Добър апетит!

---

Наясно съм, че в българския език масово употребяваната дума е КЕКС. Но по някаква причина баба ми казваше именно КЕЙК, а на нея дължа и рецептата, и блога, и повечето си знания и умения в кухнята. Така че, това е положението!

Няма коментари:

Публикуване на коментар